Згідно з чинним законодавством України, що регулює питання відношення покупця і продавця (про захист прав споживачів), при виявленні істотних недоліків в екстер'єрі або функціоналі товару, які роблять його використання неможливим, покупець має право зажадати повне відшкодування матеріальних витрат або ж обмін продукції на аналогічну, але без дефекту.

 

Згідно із статтею, що регулює тип і характер недоліків (ст. 1 п.12), такими є ті, які роблять неможливим використання товару по його прямому призначенню. Це відноситься до тих випадків, якщо подібного роду недосконалість пов'язана з виробником продукції і після того, як споживач звернувся в сервісний центр, воно не зникло.

 

Це такі специфічні ознаки, як:

 

· Відсутність технічної або функціональної можливості для усунення недоліку.

· Збільшення періоду ремонту на термін, що перевищує 14 календарних днів.

· Зроблене сервісне обслуговування міняє заданий виробником функціонал товару.

 

Перевірка початкового і фактичного якісного стану товару робиться тільки в сертифікованому сервісному центрі. Цей процес передбачає скрупульозне дотримання працівником усіх обов'язкових умов, перелік яких вказаний в гарантійному документі (талоні). Згідно із статтею 17 пункту 4, експертиза проводиться виключно після письмової згоди покупця на її проведення в строк, що не перевищує три робочі дні після оформлення заявки. У тому випадку, якщо в результаті цього заходу буде виявлено наявність недоліків, безпосередньо пов'язаних з діями користувача, який порушив вказані в інструкції умови, вартість експертизи повною мірою заповнюється заявником, тобто, власником товару.

 

У випадках, коли реалізація усіх вищеперелічених вимог з яких-небудь причин неможлива, власник товару може претендувати на заміну бракованої або дефектної продукції на аналогічну, таку, що не поступається по функціональним можливостям.

* Допускається вибір товару іншого виробника і іншого функціонального наповнення з обов'язковою матеріальною компенсацією різниці у вартості (доплата або повернення коштів).

 

У тому випадку, якщо заміна дефектної продукції здійснюється на товар того ж виробника і того ж модельного ряду, продавець не здійснює корекцію вартості. Коли обмін проводиться відносно некоректно функціонуючого товару і продукції іншого бренду або того ж, але іншого модельного ряду, коригування більш високої вартості робляться згідно з ціною на момент обміну, а нижчою - згідно з ціною на момент придбання.

 

Усі заяви споживачів відносно повернення грошових коштів задовольняються в повному об'ємі в день звернення, а при неможливості з яких-небудь причин - в строк, що не перевищує семи календарних днів від моменту звернення. У тому випадку, якщо вартість була підвищена, робиться розрахунок виходячи з вартості, актуальної на момент звернення, а якщо була понижена, то на момент придбання продукції.

 

Придбання виробу належної якості

 

Згідно з чинним законодавством, що регламентує стосунки споживачів і реалізаторів товарів і послуг, а точніше, статті 9, користувач має право заявити про бажання заміни товару на аналогічний йому у випадках, якщо:

 

· Придбана продукція тією або іншою властивістю не влаштовує користувача (не підходять розмір, колір, функціональність і так далі) 

· Заявлений опциональный спектр не відповідає дійсності (товар неможливо використати за призначенням), але покупець може надав увесь комплект і гарантує відповідність якість початковий (документи, заводські пломби, збереження усіх призначених для користувача якостей).

 

У тому випадку, якщо продавець не готовий задовольнити заяву покупця про заміну товару, покупець має право :

 

· Придбати будь-яку іншу продукцію, що відповідає його вимогам

· Запросити повернення усієї витраченої на придбання товару суми

· Дочекатися вступу необхідного товару і вчинити рівноцінний обмін.

 

У момент здійснення компенсаційної виплати (повернення засобів) усі матеріальні операції проводяться згідно актуальної вартості товару на момент здійснення його купівлі. Покупець має законне право витребувати усю витрачену суму, причому в завдання продавця входить практично миттєве повернення усієї суми в день, коли покупець звернувся з відповідною заявою. Якщо така можливість відсутня по яких-небудь, незалежним від продавця причинам, цей термін збільшується до семи календарних днів.

 

Усі матеріальні вимоги покупця можуть бути розглянуті за умови дотримання певних правил. Сюди відносяться: наявність документального підтвердження факту здійснення купівлі (чек касового або товарного типу (з друком), повна комплектація (згідно з переліком виробника) товару, цілісність упаковки і заповнений у відповідність з правилами талон сервісного обслуговування.

 

Якщо покупцем до повернення представлений товар, якість якого може бути визнаною неналежною, він повинен доповнити комплектацію актом авторизованого сервісного центру, завіреного мокрою печаткою. Цей документ повинен містити список усієї недосконалості товару. Виключно при дотриманні усіх вищеперелічених умов продавець може претендувати на матеріальну компенсацію вартості товару або його заміну.

 

Продавець має право відмовити покупцеві в задоволенні подібного роду претензій у разі, якщо:

 

1. З моменту придбання продукції, позбавленої функціональних дефектів, пройшло більше 14 днів

2. Продукція, позбавлена функціональних дефектів з вини виробника, втратила товарний вид (явні ознаки використання або дефекти)

3. При огляді товару компетентним представником або продавцем були виявлені спроби розкриття корпусу або ремонту, який був здійснений в інших сервісних центрах

4. Користувач не готовий надати продавцеві повний комплект товару і супутніх йому комплектуючих або документ, здатний підтвердити його (товару) придбання.

 

Згідно з пунктом 3 статті 4 закони, що регулюють стосунки між продавцем і покупцем, останній зобов'язаний:

 

1. Уважно вивчити прикладену до товару інструкцію, рекомендації і обмеження по його використанню від виробника

2. У ситуаціях, коли інструкція може бути представлена невірно, що понесе за собою втрату функціональності товару, звернутися за консультацією і отриманням відповідей на питання в авторизований сервісний центр або до продавця

3. Здійснювати використання товару строго за призначенням, не перевищуючи і не порушуючи описані виробником рекомендації.

4. Щоб уникнути негативних наслідків, які можуть осягнути покупця при неправильному використанні товару, він (покупець) повинен дотримуватися рекомендацій по експлуатації, які прикладені до цієї продукції.

 

Правила повернення і обміну товару

 

Згідно з чинним в Україні законодавством, період, що передбачає можливість повернення товару складає 14 календарних днів у випадках, якщо він не був збільшений продавцем самостійно (з повідомленням покупця). Покупець має право звернутися з відповідною заявою в магазин або безпосередньо до продавця і зажадати заміну товару на іншу продукцію. У разі, якщо відповідна заява поступає пізніше позначеного вище терміну, покупцеві необхідно звернутися в сервіс, що надає гарантійне обслуговування.

 

Якщо на момент звернення заявника продавець не має в розпорядженні можливості замінити товар, у покупця є можливість: · Придбати будь-який представлений в асортименті товар і зажадати актуальні перерахунок вартості. · Здійснити обмін товару в період вступу необхідного типу і моделі в асортимент магазину. · Зробити повернення товару з поверненням цієї витраченої на його суми

 

Повернення усієї вартості товару : рекомендації

 

Згідно з актуальними умовами повернення грошових коштів за продукцію, фактичні якісні характеристики якого не відповідають заявленим виробником, для отримання усієї суми покупцеві необхідно:

 

· Звернутися до реалізатора товару або відповідальної особи із заявою про повернення витраченої суми. У цих цілях заповнюється спеціальний бланк або пишеться заява з відповідною інформацією (згідно зі встановленою формою/у вільній формі), в яких вказуються персональні дані.

· Надати продавцеві повну комплектацію товару, включаючи заводську упаковку і гарантійний талон (згідно з переліком комплектації в техпаспорті товару). · Надати продавцеві документ, що підтверджує купівлю (касовий або товарний чек).

 

Впродовж якого часу продавець поверне гроші за товар?

 

Це питання також регулюється законодавством. У тому випадку, якщо здійснюється повернення товару, якість якого може бути оцінена, як належне, усі матеріальні питання з покупцем здійснюються того ж дня (день розірвання договору на купівлю товару) в повному об'ємі. У тому випадку, якщо магазин, продавець або відповідальна особа не мають можливості заповнити вартість товару, розрахунок з покупцем здійснюється в строк, що не перевищує семи календарних днів з момент отримання того, що відповідає заявления.*

*спосіб повернення грошових коштів ідентичний методу їх передачі під час придбання товару (готівковими коштами, банківським переказом або оплатою на платіжну картку).